3 Mayıs 2011 Salı

VAKIF AVRASYA ÜNİVERSİTESİ, YAKINDA EĞİTİME BAŞLIYOR


Trabzon İl Genel Meclisinin aldığı tarihi bir kararla YÖK kararı ile kuruluşu tamamlanan yeni Vakıf Trabzon Avrasya Üniversitesinin önü açıldı.



Trabzon İl Genel Meclisi, YÖK’ün Avrasya’dan istediği eğitim binaları irtifa hakkını verdi. Meclis bu kararı ile Avrasya Üniversitesi’nin önünü açtı. Avrasya Üniversitesi, önümüzdeki eğitim ve öğretim yılında 400 öğrenci ile eğitime başlayacak


Revi; ”Trabzon için riske gireriz”


Trabzon İl Genel Meclisi, Avrasya üniversitesinin eğitim için kullanacağı Pelitli’deki binalarının tüm irtifak hakkını 25 yıl süre ile üniversite vakfına verdi. Başkan Revi, alınan karar ile Vakıf Avrasya Üniversitesi ile ilgili bütün sorunun çözüme kavuştuğunu söyledi


Rektörden teşekkür


Avrasya Üniversitesi Rektörü Aydın Dumanoğlu; YÖK’ün eğitim binaları için istediği irtifa hakkını yasal zorunlulukları zorlayarak veren İl Genel Meclisine teşekkür etti. Üniversite Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Ömer Yıldız ise “Meclisin aldığı karar ile artık Trabzon bir vakıf üniversitesine kavuştu” dedi.




MECLİSE TEŞEKKÜR,
AVRASYA’YA GÖZÜN AYDIN..!


Trabzon’un ilk vakıf üniversitesi Avrasya’nın önündeki son engel de kalktı. Böylelikle Avrasya önümüzdeki yıl ÖSYM’nin tercih kitapçığında yer alacak Bu yıl da muhtemelen 400 öğrenci ile eğitim ve öğretime başlayacak.


YÖK’ÜN İSTEĞİ YERİNE GELDİ


Avrasya Üniversitesinin eğitime başlaması için YÖK, vakıftan hizmet ve eğitim binalarının irtifa hakkını istemişti. Bu hakkı da İl Genel Meclisi kendisine ait binalar için verdi.


Bilindiği üzere Üniversite Vakfı; İl Genel Meclisinin Pelitli’deki binalarını kiralamıştı. Ancak YÖK, kiralık binalarda eğitim ve öğretime izin vermeyeceğini belirtince vakıf; meclisten irtifa hakkı istedi. Sorun; yasal prosedür doğrultusunda çözüldü.



MECLİS ONAY VERDİ


İl Genel Meclisi yaptığı toplantı sonrası, oy çokluğu ile Avrasya Üniversitesine kiralık olarak verdiği binaların bu kez irtifak hakkını da verdi. Ancak meclis kiralama süresini 25 yıl süre ile sınırlandırdı. Böylece yasal prosedür tamamlanarak, YÖK’ün şartı yerine geldi. Oy çokluğu ile kabul edilen kararın meclisteki oylamasında 5 meclis üyesi intifa hakkının aleyhinde oy kullandı.


REVİ” BİZİM ELİMİZ HEP TAŞIN ALTINDA”


Meclis Başkanı Haydar Revi, İl Genel Meclisinin Trabzon’un bir üniversiteye kazandırılmasında hiçbir kurumun yapmadığı ölçüde özveri gösterdiğini, geçici de olsa haklarından vazgeçtiğini, Trabzon için en tarihi ve rizikolu kararlar aldığını belirterek;


“Son olarak Avrasya’ya verdiğimiz bu intifa kararı şunu gösterdi ki, İl Genel Meclisi, Trabzon için taşın altına elini sokuyor” dedi.


İRTİFAK HAKKINDA NE VAR


Meclis; irtifak hakkını ilgili binalarında eğitim ve öğretim yapılması şartını koydu. Ayrıca meclis, ilgili üniversitenin binaları bir üçüncü kişiye kiralayamayacağı kararını verdi. Böylelikle Özel İdareye ait binalarında üniversite amaçlı kullanılması ile ilgili bir anlamda kiracıları da bağlamış oldu.


AVRASYA’DAN TEŞEKKÜR


Meclisin aldığı bu karar Avrasya Üniversitesi cephesinde sevinçle karşılandı. Rektör Aydın Dumanoğlu;


“Tek bir şey diyebilirim, çok sevindim. İl Genel Meclisinin bu tarihi kararından dolayı Trabzon adına meclise teşekkür ediyorum. Artık şimdi bütün yük bizde, bizim omuzlarımızda” dedi.


Vakıf Başkanı Ömer Yıldız ise meclisin tarihi bir sorumluluk yüklendiğini belirterek;


“Baştan beri meclisin büyük katkılarını gördük. İl Genel Meclisi, bu üniversitenin eğitim ve öğretime başlamasında çok büyük bir özveri gösterdi” dedi.


HABER-FOTO: Erdoğan TAFLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder